The Asahi Europe Challenge

Een internationale kennismakings challenge

Creëer in co-creatie de content voor een interactieve Challenge vanaf het moment van bedrijfsovername door Asahi Europe dat recht doet aan de begrippen ‘interactief’, ‘kennismaking’ en ‘energie’ , en wat past bij Asahi Europe. Doel: Na afloop voelen de medewerkers zich deel van de nieuwe familie en hebben ze nieuwe energie gekregen na een periode van onzekerheid. Ze zullen moeten presteren en zich aansluiten in de Challenge door het gebruik van online, print en live communicatiemiddelen.

GRENSOVERSCHRIJDEND

Op 11 oktober 2016 werden de bedrijven Grolsch (nl), Peroni (it), Meantime (uk) deel van Asahi Europe. Om elkaar te leren kennen, werden alle medewerkers van Asahi Europe uitgedaagd om deel te nemen aan de Asahi Europe Challenge. De Asahi Europe Challenge is een online challenge gecombineerd met geprinte opdrachten en live bezoeken aan de verschillende locaties. Het is een interactieve competitie tussen teams in 5 landen: UK, Frankrijk, Italië, Nederland en Canada. De Challenge maakt het mogelijk om meer te leren over de verschillende markten, de merken en de mensen.

INTENSIEVE SAMENWERKING

Begin oktober kregen we het verzoek vanuit Grolsch om mee te denken hoe we de bedrijfsovername door Asahi op een leuke, interactieve manier konden overbrengen naar de 1.900 medewerkers. Hoe konden ze elkaar en ook Asahi leren kennen, zonder dat het tot lesstof zou worden? Al snel kwam het idee om een online challenge te creëren: The Asahi Europe Challenge! Er werd een projectteam samengesteld, bestaande uit 7 mensen met verschillende achtergronden. In slecht twee weken tijd moest de Challenge vorm krijgen. Dankzij snel schakelen en intensieve samenwerking kon het platform op 11 oktober in 4 talen gelanceerd worden. 

Meer informatie onder het genot van een kop koffie

AND... ACTION!

Op 11 oktober werd op elke locatie de aftrap gegeven voor de Asahi Europe Challenge. Het inschrijven van de teams kon beginnen! En dat hebben de medewerkers ook gedaan, er hebben in totaal 178 teams van 4-6 personen per team deelgenomen.

Tijdens de Asahi Europe Challenge kregen de teams tijdens de loopduur van 5 weken telkens nieuwe verschillende vragen en opdrachten. Zo waren en individuele multiple choice vragen om de kennis over de verschillende merken te testen. Maar er waren ook gezamenlijke teamopdrachten. Halverwege de challenge kregen alle teams een envelop met een opdracht voor de Challenge: wie upload de meest originele teamfoto met het per post ontvangen bier-etiket?

INTERACTIE

Tijdens de Challenge was er de mogelijkheid om een 'proost’ uit te delen aan een ander team. de meest orginele teams werden ook hier beloond met punten voor het eindklassement. Naast de samengestelde jury, brachten ook de teams hun stem uit op het meest creatieve en actieve team.

In december 2016 vond de prijsuitreiking plaats richting de winnende teams. Er werd 1 overall winnaar bekend gemaakt en per land werden er verschillende prijzen uitgereikt.

peroni, grolsch, asahi & london lager
asahi grolsch

VERDER DAN DE VERWACHTING

Een grensoverschrijdend event met een duur van drie maanden. We hadden niet durven dromen dat het zo zou uitpakken. Overweldigend om te ervaren hoe fanatiek teams werden naarmate de challenge vorderde. In slechts een paar maanden tijd werd er een band opgebouwd tussen mensen die werken in verschillende landen, voor verschillende merken. Een event waar we met een glimlach op terug kijken.

Kunnen we iets voor je betekenen?

asahi europe challenge

Positief en vooruitstrevend. In zo'n korte tijd een interne competitie maken geeft jullie professionaliteit aan. Snel, gecommitteerd, innovatief, kortom een fantastisch team om mee samen te werken.

KLANT
BEOORDELING

10
PROGRAMMA
9
BEGELEIDING
8
CATERING
10
ACTIVITEITEN
7
INVESTERING
OOK MEER VERBONDENHEID TUSSEN VERSCHILLENDE LOCATIES REALISEREN?

Vraag het onze Event Advisor Leonie. Leonie heeft de afgelopen jaren honderden events op poten gezet. Ze kent de branche en is altijd op zoek naar de creatieve invullingen van live communicatie die aansluiten bij de doelstellingen van jouw merk of organisatie. 

Leonie van de Beek-Wubbolts - Event Advisor | 085-1053326

NEEM CONTACT OP LEES DE 'ONLINE EVENTS' WHITEPAPER

DOWNLOAD HIER
ONZE GRATIS BROCHURE
brochure Event Creators

Informatie over onze aanpak en de mogelijkheden delen we graag met u. De brochure geeft u, naast de informatie op de website, een goed beeld van wie wij zijn en hoe wij evenementen aanvliegen. 

Vragen over ons bedrijf of benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op. 

085-1053333
info@eventcreators.nl

Bedankt. De download is hieronder beschikbaar. Wees vrij om contact met ons op te nemen na het bekijken van de brochure.

Event%20Creators%20brochure%202020_small.pdf

Download de brochure
verplicht veld
verplicht veld
verplicht veld
verplicht veld

ONZE EVENTS ZIJN CORONAPROOF!

Not today COVID19

In deze tijden is jouw gezondheid belangrijker dan ooit. Daarom hebben we bij Event Creators alles op alles gezet om ervoor te zorgen dat we onze evenementen alsnog veilig kunnen organiseren. Kom meer te weten over onze aanpak rondom het coronavirus op evenementen.



Leer meer over onze aanpak!