BLOG: THEMA EVENTS

Blog

Geplaatst op Tuesday 18 February

THEMA EVENTS AFGEZAAGD?

Een thema event wordt vaak gezien als een afgezaagd en inspiratieloos evenement. Men denkt immers al snel aan een Wild West of Tiroler Party. Maar wat als we je vertellen dat een goed bedrijfsgerelateerd thema voor meer verbinding, connectie en gespreksstof onder de aanwezigen zorgt. In deze blog vertellen we je meer over hoe een thema een event kan versterken én geven we je wat inspiratie.

WAAROM EEN THEMA?

Je hebt het vast wel eens meegemaakt. Een feest met als thema Wild West of Tirol. Leuk, maar dit is niet het enige wat we onder een themafeest verstaan. Tegenwoordig gebruiken we themafeesten om mensen mee te nemen in een unieke belevenis met achterliggende gedachte en om diepgang te creëren. Tevens zorgt het voor de rode draad in je event en voor de totaalbeleving. Verder creëer je nieuwsgierigheid met een thema waardoor de opkomst hoger kan zijn. 


WELKE ASPECTEN BEPALEN JE THEMA?

Het meest belangrijke aspect is affiniteit. Kies een thema waarmee jouw doelgroep een connectie heeft. Het meest bijzondere thema kan bedacht worden met de meest gave invulling, maar als jij de enige bent die hierop zit te wachten gaat dit niet leiden tot succes. Hierbij is het ook belangrijk te vermelden dat de ene doelgroep de andere niet is. Waar de ene doelgroep het graag zo gek mogelijk wil, gaat het bij de andere doelgroep té ver buiten hun comfortzone. Dit neemt niet weg dat er geen thema bedacht kan worden en dat een thema altijd gek moet zijn. Het is handig om te kijken naar wat er gaande is in het vakgebied of welke actuele ontwikkelingen zich afspelen bij jullie. Misschien bepaalt jullie bedrijfsactiviteit wel wat het thema wordt. Zorg er in ieder geval voor dat het thema niet te voor de hand liggend is. Ga brainstormen met elkaar en wees creatief! Weet je niet waar je moet beginnen? Kom dan eens langs voor een gratis constult!

JA, IK WIL GRATIS CONSULT!

HOE VOER JE HET THEMA DOOR?

Een event kent veel meer stappen dan alleen het live event zelf. Zo geldt dat ook voor een thema. Deze voer je niet alleen door tijdens het live event, maar dient het gehele traject van kracht te zijn. Dus vanaf de uitnodiging tot aan het laatste contact moment. Deze doorvoering kan in allerlei vormen en maten. Aankleding en decoratie doet een heleboel om het thema zichtbaar te maken, maar denk ook aan de invulling van het event. Zo kan entertainment zoals sprekers of acts worden gebruikt, een gethematiseerde uitnodigingsvideo of de food & beverage. Ook de locatie kan veel bijdragen aan het creëren van een gevoel bij de gasten. Om het thema zo goed mogelijk door te voeren moeten ook de kleinste details kloppen. De sterkte van het thema en de beleving hangen af van de hoeveelheid prikkels. De hoeveelheid prikkels moeten dus kloppen.

OOK OP ZOEK NAAR EEN CREATIEVE INVULLING VAN JOUW (THEMA)EVENEMENT?


NEEM VRIJBLIJVEND CONTACT OP!

BENIEUWD HOE EVENT CREATORS JOUW EVENT ONVERGETELIJK MAAKT?

Vraag het aan onze Event Advisor Maarten

Maarten weet hoe events in te zetten als middel om zakelijke doelstellingen te halen. We gaan verder dan een geweldig feest. Wij creëren event met rendement.

Maarten Verver - Event Advisor | 085-1053333

brochure Event Creators


Informatie over onze aanpak en de mogelijkheden delen we graag! Vragen over ons bedrijf of benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op!

🕻 085-1053333 ✉ info@eventcreators.nl

Bedankt! Hieronder kun je jouw brochure downloaden! Voel je vrij om contact met ons op te nemen na het bekijken van de brochure.

verplicht veld
verplicht veld