Blog

LOTTE, CAMPAGNE MANAGER

Geplaatst op donderdag 05 september door Event Creators

Ons team bestaat uit specialisten: strategen, creatievelingen, culinaire entertainers, adviseurs en uitvoerders. Om u een beter beeld te geven van onze organisatie en collega's, laten we u regelmatig kennis maken met een van onze toppers. Deze week staat Lotte in the spotlight.

LOTTE SANDER IN ÉÉN ZIN:

Een gestructureerde doortastende Campagne Manager met oog voor detail, gevoel voor humor en een drive voor het behalen van resultaten!


WAT IS JE FUNCTIE BIJ EVENT CREATORS?

Ik ben eind 2014 begonnen bij Event Creators als Senior Event Organiser, uitvoerend Event Manager. Sinds 2016/2017 houd ik me bezig met campagnes. Ik geloof in de kracht van live communicatie, maar heb ook gezien dat als je een evenement goed doordacht neerzet, je er heel veel gave doelstellingen mee kunt behalen. En dat doe je niet alleen op het event zelf, maar in een campagne. Ondertussen houd ik me niet meer specifiek operationeel bezig met het event, maar ben ik bij de klant om ervoor te zorgen dat we de doelstellingen die we samen formuleren, behalen of overtreffen.


HOE ZIET EEN EVENTTRAJECT ER VOOR JE UIT? 

Het start vaak met een uitdaging. ‘Wij bestaan 125 jaar en willen iets doen voor onze klanten en medewerkers, maar we weten niet goed wat.’ Of ‘wij willen op een leuke manier aan de betrokkenheid werken, want wij denken dat daar nog wat te halen valt.’ Samen met een collega zitten we aan tafel en achterhalen we de vraag achter de vraag. Wat wil je nou echt bereiken? En wie zijn dan je doelgroepen? En zijn er per doelgroep nog specifieke doelstellingen die jij wilt bereiken? Bij een medewerker heb je immers andere doelstellingen en manier van communiceren dan bij een klant. Maar er zit ook verschil in hoe jij een warme relatie of een inactieve klant benaderd, die jij graag weer wilt activeren. Daar denken wij over mee, samen met onze klanten.

Deze doelstellingen verwerken wij in een roadmap, waarvan een live event doorgaans één van de touchpoints is. De roadmap, die vaak een half jaar tot een jaar duurt, is dan mijn verantwoordelijkheid. Daarin staan de doelen die we samen willen realiseren, de contactmomenten die we daarvoor willen inzetten en de doelgroepen die we willen bereiken. Vervolgens werk ik ca. 1 dag per 2 weken vanaf de bedrijfslocatie van onze klant, waarin ik samen met een projectteam van hen werk aan het realiseren van deze doelstellingen. Dit start altijd met een nulmeting: waar staan we nu als we kijken naar de te realiseren doelstellingen? Matched dat met de verwachting of stellen we de doelen bij? In deze nulmeting bekijken we niet alleen waar we staan, maar peilen we juist ook de behoefte van de doelgroepen, zodat we daar op kunnen inspelen in het vervolg van de campagne en het event.

In de eerste fase is mijn werk erg gericht op marketing en communicatie en ben je bezig met nieuwsbrieven, save the dates, uitnodingen, teasermovies, pre-events/kick-off events, noem maar op! Je bent bezig met mooie vraagstukken. Hoe zorgen we er niet alleen voor dat de opkomst zo hoog mogelijk wordt voor het event maar dat we ook de juiste kwaliteit en mix van doelgroepen krijgen op het event? Als één van de doelstellingen is ‘het gezicht achter bedrijf X laten zien’ is, dan denk ik mee hoe we dat op een leuke manier in de campagne en op het live event zelf kunnen doen. Door bijvoorbeeld blogs te initieren over mensen, op het event een act op te stellen met de medewerkers van het bedrijf zelf, teasermovies te maken waarbij de medewerkers centraal staan, om zo maar eens iets te noemen.

En wanneer de het live event dichterbij komt wordt de focus ook meer operationeel en verschuift de samenstelling van zo’n projectteam. Vanuit Event Creators sluit er dan een Event Organiser aan, vanuit de klant een facilitair medewerker, etc. En het is aan mij de taak om ervoor te zorgen dat wij er gezamenlijk alles aan doen om deze doelstellingen te halen, zowel in online, offline als live communciatie.

Aan het einde van het traject meet je of je de doelstellingen hebt gehaald, wat er nog aan bijvoorbeeld aftersales of andere acties opgepakt kan worden en kijk je alweer graag mee met het volgende traject bij deze klant.

WAT MAAKT JE WERK ZO LEUK?

Ik krijg een kijkje in de keuken bij heel veel bedrijven. Als ik bij klanten werk krijg ik tijdelijk nieuwe collega’s, waar ik veel van leer en waarin we onderling veel kennis en kunde kunnen uitwisselen. Ik kijk mee met werkprocessen en leer veel over branches waarin ik zelf niet werkzaam ben. En dat vind ik heel erg leuk! Bij alles wat ik leer verreik ik mijzelf en kijk ik of we dat ook mee kunnen nemen naar Event Creators of waar andere bedrijven weer van kunnen leren. Dat ik dat zo leuk vind heeft denk ik te maken met die te realiseren doelstellingen, want die hebben wij bji Event Creators natuurlijk ook. Als ik kansen zie die ons of andere bedrijven daarmee kunnen helpen, dan kijk ik gelijk of ik de vertaalslag kan maken naar de praktijk. En dat geeft heel veel energie! Ondertussen heb ik geleerd dat ongeacht de branche of grootte, bedrijven en organisaties in de basis echt voor dezelfde uitdagingen staan. Het is mooi dat jij dan een spin in het web kunt zijn die helpt met verbeteren en veranderen.


WELK EVENT HEEFT TOT NU TOE DE MEESTE INDRUK OP JE GEMAAKT?

Vorig jaar hebben wij het Probo Festival georganiseerd voor Probo in Dokkum. Door middel van een goede campagne hebben we samen met Probo ervoor gezorgd dat partners uit het hele land naar het aflegen Dokkum kwamen, omdat ze dit niet konden missen. Goede content, doelstellingen, metingen, tussentijds bijschakelen en een overtroffen aantal gasten met daarnaast nog een geweldig live event, ja daar krijg je wel energie van. Drie kwart jaar na het event doen wij mee met de Gouden Giraffe event awards en nemen we deze hele campagne nogmaals door. En als je er dan achterkomt dat er nog steeds resultaten te meten zijn door deze campagne, tjah, dan ben je wel super trots dat we dat samen hebben kunnen doen!

WAT MAAKT EEN EVENT IN JOUW OGEN EEN TOP-EVENT?

De basis moet goed zijn, de verassingselementen creëren het wauw-effect. De basis begint bij de gastvrijheid die de gasten beleven op het evenement. Onze eigen oproepkrachten leveren hier een grote bijdrage in en zijn daarmee ook de kracht op onze evenementen. Mensen worden gastvrij ontvangen op de parkeerplaats, aangekeken als een biertje wordt ingeschonken en vriendelijk te woord gestaan daar waar gewenst. Dat vind ik heel erg belangrijk. Daarnaast is een goede kwaliteit van het eten en drinken belangrijk, want van hongerige gasten wordt niemand vrolijk. Samen met de klant en onze eigen koks proberen we op het gebied van F&B iets passends en iets verrassends neer te zetten, altijd op maat. Onze eigen catering met onze eigen koks is iets waar we trots op mogen zijn en waar we ook altijd goed mee scoren, zij zorgen ervoor dat onze basis goed is en als Event Organiser kan ik daarop vertrouwen!
Verassingselementen die het wauw-effect creëren zijn bij elk event anders. Soms is het een verassing voor de klant als hij ervaart hoeveel hij wordt ontzorgt in de voorbereiding, dat er echt met de klant wordt meegedacht om de doelstelling te halen. Soms doen we dat door veel materialen van de klant te gebruiken in de aankleding van het event, zodat je echt weet dat je bij de desbetreffende klant bent geweest. Wanneer je op vlakken alles goed hebt doordacht en gezamenlijk een doel nastreeft, dan zorgen alle details ervoor dat het evenement een top evenement is!


WAT DOE JE ALS JE NIET AAN HET WERK BENT?

Gezelligheid met familie en vrienden staat centraal. Avondje uit, lekker eten en drinken en vooral veel lachen. Daarnaast luister ik graag naar goede muziek en zet ik graag de platenspeler aan. O.a. Bruce Springsteen, The Rolling Stones, Eddie Vedder en Johnny Cash zijn regelmatig te horen bij mij in de woonkamer.Ik ben gek op skiën en thuis kook ik graag wanneer ik daar de tijd voor vrij maak. Een goede groep eters die daarvan geniet is dan ook altijd welkom bij mij.



WAT JE WAARSCHIJNLIJK NIET WEET OVER LOTTE:

Ik ben gek op de natuur. Fjorden en bergen wanneer ik op vakantie ben, maar juist ook de mooie Twentse omgeving waarin wij ons elke dag bevinden. Als ik ’s ochtends naar mijn werk rijd, het dauw nog op het gras ligt en de zon net opkomt en de lucht mooi geel/oranje/roze kleurt: dan heb ik echt een geluksmoment!


SPEED-DATE MET LOTTE

Stad of platteland? Platteland

Zaterdag of zondag? Zaterdag

Theater of bioscoop? Kroeg

Bier of wijn? Wijn

Pizza of Sushi? Pizza

Film of serie? Serie

Event Creators

KOM MEER OVER  ONS TE WETEN

CONTACT


DOWNLOAD HIER
ONZE GRATIS BROCHURE

Informatie over onze aanpak en de mogelijkheden delen we graag met u. De brochure geeft u, naast de informatie op de website, een goed beeld van wie wij zijn en hoe wij evenementen aanvliegen. 

Vragen over ons bedrijf of benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op. 

085-1053333
info@eventcreators.nl

Bedankt. De download is hieronder beschikbaar. Wees vrij om contact met ons op te nemen na het bekijken van de brochure.

Event_Creators_Brochure_2019.pdf

Download de brochure
verplicht veld
verplicht veld
verplicht veld
verplicht veld